Κ.Υ.ΜΑ. Ολοκλήρωση 3ης υλοποίησης
- Λεπτομέρειες
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 14 Μαΐου 2024 15:35
Με την προώθηση, επίβλεψη και θερμή υποστήριξη-ενθάρρυνση του Συμβούλου Μαθηματικών Βοιωτίας κ.Γεωργίου Καλαντζή υλοποιήθηκε για τρίτη χρονιά σε σχολεία στη Βοιωτία το πρόγραμμα «Κβαντική Υπολογιστική για ΜΑθητές – ΚΥΜΑ».
Στην ομάδα συντονισμού και υλοποίησης της δράσης συμμετείχαν 5 Πανεπιστημιακοί (Τμήμα Φυσικής ΔΠΘ, Τμήμα Μαθηματικών ΑΠΘ και Τμήμα Πληροφορικής ΑΠΘ), 4 Σχολικοί Σύμβουλοι, 3 τρεις υποψήφιοι διδάκτορες και 4 καθηγητές μαθηματικών από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Το σχολικό έτος 2023-2024 υλοποιήθηκε ο 3ος κύκλος της δράσης η οποία έγινε φέτος πανελλαδική αφού σε αυτή συμμετείχαν: 201 μαθητές από 31 Λύκεια και Γυμνάσια από όλη την Ελλάδα, μαζί με 58 καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Δημιουργήθηκε ένα δίκτυο καινοτόμων σχολείων με ενημερωμένους εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Από την Βοιωτία συμμετείχαν στην συντονιστική επιτροπή και επιπλέον δίδαξαν οι εκπαιδευτικοί:
- Ατματζίδου Αικατερίνη, ΠΕ03, του ΓΕΛ Σχηματαρίου και Γραμματέας του παραρτήματος της ΕΜΕ Βοιωτίας και
- Παπαγγελής Νικόλαος, ΠΕ03, του 1ου ΓΕΛ Λιβαδειάς.
Τα τρία σχολεία της Βοιωτίας από τα οποία μαθητές/καθηγητές παρακολούθησαν και ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα είναι τα εξής:
1ο ΓΕΛ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ |
1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΕΠΑΛ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ |
ΓΕΛ ΣΧΗΜΑΤΑΡΙΟΥ |
Το Δημοκρίτειο πανεπιστήμιο εξέδωσε πιστοποιητικό παρακολούθησης για τους μαθητές και εκπαιδευτικούς που ολοκλήρωσαν επιτυχώς το πρόγραμμα.
Πρόκειται για μια εμβληματική δράση συνέργειας μεταξύ τριτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η οποία έχει την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, καθώς και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τα σχολικά έτη 2023-2024 και 2024-2025.
Η δράση αυτή έχει σκοπό να φέρει σε επαφή τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Λυκείων) με την κβαντική υπολογιστική, δηλαδή με τον κβαντικό κόσμο και την αξιοποίησή του στην επεξεργασία της πληροφορίας. Επιχειρεί η δράση αυτή να δείξει το δρόμο για τον αλφαβητισμό των σημερινών μαθητών και αυριανών πολιτών (επιστημόνων, εργαζομένων κ.α.) σε έννοιες που το πρόγραμμα σπουδών των σχολείων, αυτή τη στιγμή δεν αγγίζει, όπως η κβαντική πληροφορία και η επεξεργασία της.
Στον ιδιαίτερο σχεδιασμό της διδακτικής προσέγγισης επιλέχθηκε αρχικά οι μαθητές να γνωρίσουν το απαραίτητο μαθηματικό υπόβαθρο που απαιτείται για τη βαθύτερη και ουσιαστικότερη κατανόηση των νέων εννοιών της κβαντικής πριν αυτές παρουσιαστούν στους μαθητές. Έτσι επιχειρήθηκε να χτιστεί γέφυρα ανάμεσα στη θεωρητική σχολική γνώση και τη νέα επιστημονική γνώση για την κβαντική.
Η κβαντική πληροφορία και συνακόλουθα η κβαντική υπολογιστική συνιστούν προσεγγίσεις και τεχνολογίες αιχμής, ικανές να αλλάξουν δραματικά το τοπίο, μεταξύ άλλων, της ασφάλειας δεδομένων, της επεξεργασίας δεδομένων μεγάλου όγκου και της τεχνητής νοημοσύνης.
Αναμένουμε τα αποτελέσματα του προγράμματος από την ανατροφοδότηση μέσω ανώνυμου ερωτηματολογίου που θα καταθέσουν οι μαθητές, οπότε και θα επανέλθουμε με νεότερη ανακοίνωση.
Ήδη σχεδιάζεται η 4η υλοποίηση για το σχ. έτος 2024-25. Για όσους συναδέλφους ενδιαφέρονται μπορούν να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους στην παρακάτω φόρμα ώστε η συντονιστική επιτροπή να σας ενημερώσει σχετικά για τον προγραμματισμό της επόμενης σχολικής χρονιάς.
Φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος: https://forms.gle/z7graAAGApdAeka7A
Το Κ.Υ.ΜΑ. στο ΓΕΛ Σχηματαρίου εντάχθηκε σε σχέδιο δράσης της σχολικής μονάδας και υλοποιήθηκε ως πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων το σχ. έτος 2023-24, με την συμμετοχή μαθηματικών Ατματζίδου Αικατερίνη και Κουσίδη Σωκράτη και των φυσικών Καραλούλη Χρύσα και Χουλαλάκη Γεώργιο.