«Σχεδιάζοντας επαγγέλματα με αυτογνωσία»

KESO 2024 

Το  Σχολείο μας οργάνωσε και  φιλοξένησε εκδηλώσεις Επαγγελματικού Προσανατολισμού για την Α΄ Τάξη,  με τη βοήθεια του προγράμματος  «Σχεδιάζοντας Επαγγέλματα  με Αυτογνωσία» που παρουσίασαν μέλη και συνεργάτες του Κ.Ε.Σ.Ο. από την Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών.

Στις 13 Μαΐου 2024, στην αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων oι μαθητές έδειξαν εξαιρετικό ενδιαφέρον και συμμετοχή στην εκδήλωση Aγωγής Σταδιοδρομίας. 

Πήραν συμβουλές για την ανίχνευση πληροφοριών που θα τους εξασφαλίσουν την ορθή διαδρομή για την οριστικοποίηση της επιλογής σπουδών. 

Τη εκδήλωση συντόνισε ο κ. Δημητρίου Πέτρος και εντάχθηκε στα πλαίσια Σχεδίου Δράσης της σχολικής μονάδας. 

https://www.iaath.gr/index.php/enories/enoriakanea/3067-keso-epaggelmatikos-prosanatolismos-me-ti-voyla-kai-me-prosklisi

Κ.Υ.ΜΑ. Ολοκλήρωση 3ης υλοποίησης

poster kyma oloklirosi 1

Με την προώθηση, επίβλεψη και θερμή υποστήριξη-ενθάρρυνση του Συμβούλου Μαθηματικών Βοιωτίας  κ.Γεωργίου Καλαντζή  υλοποιήθηκε για τρίτη χρονιά σε σχολεία στη Βοιωτία το πρόγραμμα «Κβαντική Υπολογιστική για ΜΑθητές – ΚΥΜΑ».

Στην ομάδα συντονισμού και υλοποίησης της δράσης συμμετείχαν 5 Πανεπιστημιακοί (Τμήμα Φυσικής ΔΠΘ, Τμήμα Μαθηματικών ΑΠΘ και Τμήμα Πληροφορικής ΑΠΘ), 4 Σχολικοί Σύμβουλοι, 3 τρεις υποψήφιοι διδάκτορες και 4 καθηγητές μαθηματικών από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Το σχολικό έτος 2023-2024 υλοποιήθηκε ο 3ος κύκλος της δράσης η οποία έγινε φέτος πανελλαδική αφού σε αυτή συμμετείχαν: 201 μαθητές από 31 Λύκεια και Γυμνάσια από όλη την Ελλάδα, μαζί με 58 καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Δημιουργήθηκε ένα δίκτυο καινοτόμων σχολείων με ενημερωμένους εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Από την Βοιωτία  συμμετείχαν στην συντονιστική επιτροπή  και επιπλέον δίδαξαν οι εκπαιδευτικοί:

  • Ατματζίδου Αικατερίνη, ΠΕ03, του ΓΕΛ Σχηματαρίου και Γραμματέας του παραρτήματος της ΕΜΕ Βοιωτίας και
  • Παπαγγελής Νικόλαος, ΠΕ03, του 1ου ΓΕΛ Λιβαδειάς.

Τα τρία σχολεία της Βοιωτίας από τα οποία μαθητές/καθηγητές παρακολούθησαν και ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα είναι τα εξής:

1ο ΓΕΛ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΕΠΑΛ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
ΓΕΛ ΣΧΗΜΑΤΑΡΙΟΥ

Το Δημοκρίτειο πανεπιστήμιο εξέδωσε πιστοποιητικό παρακολούθησης για τους μαθητές και εκπαιδευτικούς που ολοκλήρωσαν επιτυχώς το πρόγραμμα.

Πρόκειται για μια εμβληματική δράση συνέργειας μεταξύ τριτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η οποία έχει την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, καθώς και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τα σχολικά έτη 2023-2024 και 2024-2025.

Η δράση αυτή έχει σκοπό να φέρει σε επαφή τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Λυκείων) με την κβαντική υπολογιστική, δηλαδή με τον κβαντικό κόσμο και την αξιοποίησή του στην επεξεργασία της πληροφορίας. Επιχειρεί η δράση αυτή να δείξει το δρόμο για τον αλφαβητισμό των σημερινών μαθητών και αυριανών πολιτών (επιστημόνων, εργαζομένων κ.α.) σε έννοιες που το πρόγραμμα σπουδών των σχολείων, αυτή τη στιγμή δεν αγγίζει, όπως η κβαντική πληροφορία και η επεξεργασία της.

Στον ιδιαίτερο σχεδιασμό της διδακτικής προσέγγισης επιλέχθηκε αρχικά οι μαθητές να γνωρίσουν το απαραίτητο μαθηματικό υπόβαθρο που απαιτείται για τη βαθύτερη και ουσιαστικότερη κατανόηση των νέων εννοιών της κβαντικής πριν αυτές παρουσιαστούν στους μαθητές. Έτσι επιχειρήθηκε να χτιστεί γέφυρα ανάμεσα στη θεωρητική σχολική γνώση και τη  νέα επιστημονική γνώση για την κβαντική.

Η κβαντική πληροφορία και συνακόλουθα η κβαντική υπολογιστική συνιστούν προσεγγίσεις και τεχνολογίες αιχμής, ικανές να αλλάξουν δραματικά το τοπίο, μεταξύ άλλων, της ασφάλειας δεδομένων, της επεξεργασίας δεδομένων μεγάλου όγκου και της τεχνητής νοημοσύνης.

Αναμένουμε τα αποτελέσματα του προγράμματος  από την ανατροφοδότηση μέσω ανώνυμου ερωτηματολογίου που θα καταθέσουν οι μαθητές, οπότε και θα επανέλθουμε με νεότερη ανακοίνωση.

Ήδη σχεδιάζεται η 4η υλοποίηση για το σχ. έτος 2024-25. Για όσους συναδέλφους ενδιαφέρονται μπορούν να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους στην παρακάτω φόρμα ώστε  η συντονιστική επιτροπή να σας ενημερώσει σχετικά για τον προγραμματισμό της επόμενης σχολικής χρονιάς. 

Φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος:        https://forms.gle/z7graAAGApdAeka7A

Το Κ.Υ.ΜΑ. στο ΓΕΛ Σχηματαρίου εντάχθηκε σε σχέδιο δράσης της σχολικής μονάδας και υλοποιήθηκε ως πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων το σχ. έτος 2023-24, με την συμμετοχή μαθηματικών   Ατματζίδου Αικατερίνη και  Κουσίδη Σωκράτη και των φυσικών  Καραλούλη Χρύσα και Χουλαλάκη Γεώργιο. 

Μια μέρα ενός Προγραμματιστή

intrasoft 2024 TTP new

Μια μέρα ενός Προγραμματιστή 

Λίγο πριν πέσει η αυλαία της φετινής απαιτητικής ΄σχολικής χρονιάς οι μαθητές/τριες του τμήματος της Γοικ/πληρ ΓΕΛ Σχηματαρίου  γνώρισαν «την ημέρα ενός προγραμματιστή στην εργασία του» και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει στο συγκεκριμένο επάγγελμα. Μετά τις ενδοσχολικές εξετάσεις, και τις πανελλαδικές, ακολουθεί η συμπλήρωση του μηχανογραφικού και, μετά,  οι σπουδές σε διαφορετικά μονοπάτια, για όσους επιλέξουν να συνεχίσουν.  

Oμέντοράς μας  ήταν κατανοητός και προσπαθούσε συνεχώς να προσαρμόσει την πληροφορία στο επίπεδο γνώσεων της ομάδας των τελειόφοιτων του σχολείου μας. Η επικοινωνία  ήταν άμεση, διαδραστική, είχε συνεχή διάλογο, χιούμορ, αμεσότητα. Ένδειξη της επιτυχίας  είναι αυτό που ακολούθησε μετά την συνεδρία, όταν έκλεισαν τα μικρόφωνα και έσβησε η οθόνη.  Πραγματικά ενθουσιασμένη η ομάδα συνέχισε να κουβεντιάζει για τους προβληματισμούς που τέθηκαν καθώς ο μέντορας μας οδήγησε μακριά από τα στενά πλαίσια του τώρα, ανοίγοντας παράθυρο στο αύριο! Το TheTippingPointκαι το 100mentorsσυνεχίζουν να γίνονται γέφυρα ανάμεσα στην σχολική τάξη και τις απαντήσεις σε προβληματισμούς και ανησυχίες έφηβων μαθητών απομακρυσμένων σχολείων.

Ήμασταν εκεί στο ξεκίνημά του ΤΤΡ σαν φορέα. Είμαστε από τα παλαιότερα ωφελούμενα σχολεία, συνεργάτες   στην υλοποίηση της “Ένταξης σχολείων της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας στο πρόγραμμα THΕ TIPPING POINT”. Μας είχε δοθεί τότε λογισμικό (πρόσβαση σε ηλεκτρονική πλατφόρμα) προκειμένου να συνδέονται μαθητές του σχολείου με μέντορες (ανθρώπους-πρότυπα) από πανεπιστήμια, εταιρείες και οργανισμούς, οι οποίοι εκπροσωπούν διαφορετικούς τομείς, επιστήμες και επιλογές επαγγελματικής και ακαδημαϊκής πορείας. Τώρα πια με την σύμφωνη γνώμη του ΙΕΠ και την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, μπορούμε μετά από ανίχνευση των αναγκών των μαθητών μας, να κάνουμε ήδη σχέδια για την επόμενη σχολική χρονιά. 

 

 

Happy eTwinning day 9-5-2024

etwinning DAY 2024

etwinning9 may 2024

29-04-24 Υπουργική Απόφαση για αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού

29-04-24 Δημοσιεύτηκε η Υπουργική Απόφαση για τα παιδαγωγικά μέτρα προς αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού

 

 

Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνει ότι δημοσιεύτηκε η Υπουργική Απόφαση που τροποποιεί το πλαίσιο των παιδαγωγικών μέτρων, με στόχο, μεταξύ άλλων, την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού. Η συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση έρχεται να θεσμοθετήσει μέρος των μέτρων που ανακοινώθηκαν από τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκο Πιερρακάκη, σε εκδήλωση της 9ης Απριλίου 2024, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

 

Η εθνική στρατηγική για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού έχει ήδη ξεκινήσει να υλοποιείται. Σημειώνεται ότι σε δύο εβδομάδες λειτουργίας η πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr έχει δεχτεί συνολικά 148 αναφορές.

 

Με την υπό στοιχεία 44879/ΓΔ4/26-04-2024 ΥΑ (ΦΕΚ 2531/Β/29.4.2024) αντικαθίσταται το άρθρο 31 της υπό στοιχεία 79942/ΓΔ4/21-5-2019 Υπουργικής Απόφασης. Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην ως άνω απόφαση, το νέο πλαίσιο περί των παιδαγωγικών μέτρων έχει ως εξής:

 

  • Εισάγεται η αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ή μέχρι (5) μέρες κατά περίπτωση, ενώ μέχρι σήμερα προβλεπόταν αποβολή από τα μαθήματα μιας (1) ή δύο (2) ημερών.
  • Εισάγεται το μέτρο της ωριαίας απομάκρυνσης, του αποκλεισμού από δράσεις, εκδηλώσεις και δραστηριότητες που διοργανώνει το σχολείο καθώς και της αλλαγής τμήματος, που δεν προβλέπονταν στο ισχύον πλαίσιο.
  • Καθίσταται πιο ευέλικτη η διαδικασία για την εφαρμογή του μέτρου της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος.
  • Σε περίπτωση μαγνητοφώνησης, φωτογράφισης ή βιντεοσκόπησης εκπαιδευτικού ή μαθητή επιβάλλεται το μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ή μέχρι πέντε (5) ημέρες, ανάλογα με τη βαρύτητα του περιστατικού. Σε περίπτωση που το περιστατικό αφορά σε ιδιαιτέρως ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, τότε εφαρμόζεται το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος.

 

Τέλος, ρυθμίζεται η διαδικασία αποκατάστασης της δαπάνης για φθορά/καταστροφή, ολική ή μερική, που προκαλούν μαθητές σε σχολικά κτίρια, χώρους και παραρτήματα αυτών, καθώς και σε υλικοτεχνική υποδομή και εξοπλισμό εντός αυτών, την όποια είτε αναλαμβάνει να καταβάλλει ο γονέας/κηδεμόνας ή ο ίδιος ο μαθητής, εάν είναι ενήλικος, είτε, σε αντίθετη περίπτωση, αυτή βεβαιώνεται και ακολουθείται η διαδικασία είσπραξής της.

 

Η εθνική στρατηγική για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού θα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή με την έναρξη του νέου σχολικού έτους. Υπενθυμίζεται ότι μεταξύ των μέτρων που έχουν δρομολογηθεί περιλαμβάνονται:

 

  • Δύο προγράμματα επιμόρφωσης για τους Συμβούλους Εκπαίδευσης, τις τετραμελείς ομάδες δράσης σε κάθε διεύθυνση, τους Διευθυντές 14.000 Σχολικών Μονάδων και τους Υπευθύνους Αποδέκτες Αναφορών.
  • Εισαγωγή προγράμματος Δράσεων Ενεργού Πολίτη (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Α’ Λυκείου, 4 ώρες τον μήνα).
  • Οριζόντια (σε όλα τα μαθήματα) εκπαίδευση των μαθητών σε δεξιότητες ζωής (lifeskills) από το νηπιαγωγείο μέχρι και την Α΄ τάξη Λυκείου.
  • Νέος Κανονισμός Λειτουργίας των Σχολείων.
  • Επαναφορά της διάκρισης απουσιών σε δικαιολογημένες και μη

 

ΕΔΩ η Υπουργική Απόφαση.

 

ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

 

Την Τετάρτη 24-04-2024 πραγματοποιήθηκε στο ΓΕΛ ΣΧΗΜΑΤΑΡΙΟΥ η διαδικτυακή προβολή του προγράμματος  "ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ" με θέμα την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα σπατάλης φαγητού.

Περισσότερα ΕΔΩ 

 

"ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ"

 

 mporoume 2

Την Τετάρτη 24-04-2024 πραγματοποιήθηκε στο ΓΕΛ ΣΧΗΜΑΤΑΡΙΟΥ η διαδικτυακή προβολή του προγράμματος  "ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ" με θέμα την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα σπατάλης φαγητού.
Η υπεύθυνη του Προγράμματος κα Δανδουλάκη Μαρία με πολύ παραστατικό και άμεσο τρόπο παρείχε σημαντικές πληροφορίες για το θέμα και με διάδραση έγινε ανταλλαγή απόψεων και προτάθηκαν λύσεις για την εξοικονόμηση φαγητού και προσφοράς του σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα εντάσσεται στα πλαίσια της δράσης του ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΎ- ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟ, η οποία λαμβάνει χώρα στο σχολείο μας με υπεύθυνους καθηγητές την κα Χρόνη Αικατερίνη , κα Αστήθα Ελένη και κα Σίδερη Βασιλική.

μπορούμε στο σχολειο

mazi mporoume1

Διαδικτυακή Εκδήλωση - 18ος ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ E twinning - Ομιλία

Διαδικτυακή Εκδήλωση - 18ος ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ E twinning - Ομιλία 

 

 

Ο Εθνικός Οργανισμός Υποστήριξης (ΕΟΥ) eTwinning σας προσκαλεί να παρακολουθήσετε την διαδικτυακή εκδήλωση που διοργανώνει στο πλαίσιο υλοποίησης της Εαρινής Καμπάνιας eTwinning, με ετήσιο θέμα «Ευημερία στο σχολείο», και θα πραγματοποιηθεί ONLINE την Τρίτη 9 Απριλίου 2024, στις 17.00.

 

Στην εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί η τελετή βράβευσης των νικητών/τριών του 18ου Εθνικού Διαγωνισμού και κεντρική ομιλία εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος από διακεκριμένη ομιλήτρια και συγκεκριμένα:«Το άγχος και η κατάθλιψη ως παράγοντες ευαλωτότητας στην καθημερινή ζωή των εκπαιδευτικών - πρόσφατα δεδομένα και αντιμετώπιση» - Δρ.Σταυρούλα Μπαργιώτα, Ψυχίατρος, Ψυχοθεραπεύτρια MD, MSc, PhD

 

Η τελετή θα πραγματοποιηθεί μέσω της πλατφόρμας webex, και θα μεταδίδεται δημοσίως ζωντανά από το κανάλι του EOY eTwinning στο YouTube, Hellenic eTwinning στον εξής σύνδεσμο :   18ος Διαγωνισμός eTwinning - Ομιλία.

Περισσότερα εδώ 

Προκήρυξη Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού 2024

Προκήρυξη Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού 2024

ακαδ εμπ ναυ

 

Περισσότερα ΕΔΩ

Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας

 

 

Petday2

Μια σύγχρονη βιοηθική θεωρία δίνει αξία σε όλα τα έμβια όντα, αναγνωρίζοντας την εγγενή τους αξία. Πλήθος από ηθικές ανησυχίες γύρω από την εκμετάλλευση των ζώων καθαρά για ανθρώπινο όφελος έχουν επισημανθεί τα τελευταία χρόνια. Για την πλήρη αντιμετώπιση των αρχών της παγκόσμιας πολιτότητας και της εκπαίδευσης για την αειφορία, είναι επιτακτική ανάγκη να ενσωματωθεί η ηθική των ζώων, να επαναπροσεγγιστεί η διάκριση μεταξύ ανθρώπων και ζώων και να διερευνηθεί η διασύνδεση μεταξύ όλων των ζωντανών οντοτήτων στον πλανήτη μας. Υπό το φως αυτών των εκτιμήσεων, στόχος μας είναι να προωθήσουμε, να ευαισθητοποιήσουμε και να καλλιεργήσουμε μια συμπονετική και υπεύθυνη προσέγγιση για τη φροντίδα των ζώων συντροφιάς μεταξύ των μαθητών μας.
Με σκοπό την προώθηση, την ευαισθητοποίηση και την ανάπτυξη της φιλοζωίας και την υπεύθυνη κηδεμονία ζώου συντροφιάς από τους / τις μαθητές/-τριες ορίζεται και καθιερώνεται η 4η Απριλίου κάθε έτους ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης [άρθρ. 31, ν. 4830/21 (Α ́ 169)].

mNet Συμμετοχή στο μαθητικό συνέδριο στην Πάτρα

«Ανάπτυξη Σχολικού Δικτύου από Εκπαιδευτικά Τηλεσκόπια Κοσμικών Ακτίνων και Ανιχνευτές Αστροσωματιδιακής Φυσικής» και για το σχολικό έτος 2023-2024.

Συμμετοχή στο μαθητικό συνέδριο στην Πάτρα τον Μάρτιο 2024 με μια αντιπροσωπεία εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών    που υλοποιούν το πρόγραμμα.

IMG-11f6291c50a31f81675ab839acdca9d2-V

 

IMG-25c32023b5db69c930529cb57e9bb8b3-V

 

Πρόκειται για την ανάπτυξη ενός σχολικού́ δικτυού (μNet) μέσω του οποίου
πραγματοποιείται ένα εκτεταμένο εκπαιδευτικό́ πρόγραμμα, που  περιλαμβάνει εκπαιδευτικές
δραστηριότητες για την κατασκευή́, τη ρύθμιση και τη λειτουργία ενός τηλεσκοπίου Κοσμικών Ακτίνων, καθώς και την απομακρυσμένη λειτουργία μοντέρνων και μεγάλων διατάξεων αστροσωματιδιακής φυσικής. Συγκεκριμένα, η πρόταση στοχεύει στην ανάπτυξη και τη μακροχρόνια λειτουργία ενός εκτεταμένου σχολικού δικτύου από τουλάχιστον 20 εκπαιδευτικά τηλεσκόπια Κοσμικών Ακτίνων, καλύπτοντας το γεωγραφικό διαμέρισμα της Πελοποννήσου.

IMG-05f4c1cf7624615fc5c9ab32ecdab8bd-V

 

Μέσα από αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, οι μαθητές, υπό την καθοδήγηση των καθηγητών τους, θα συμμετέχουν ενεργά σε ολόκληρη την πειραματική διαδικασία από την κατασκευή, τη βαθμονόμηση και τον έλεγχο των ανιχνευτών μέχρι τη λειτουργία του τηλεσκοπίου και τη συλλογή των δεδομένων, η οποία ακολουθείται από την ανάλυση των πειραματικών δεδομένων και την ερμηνεία των αποτελεσμάτων.

Επιπλέον, το προτεινόμενο δίκτυο θα προσφέρει τη δυνατότητα σε οποιοδήποτε σχολείο (ανεξάρτητα από τη γεωγραφική θέση του) να συμμετέχει στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες χρησιμοποιώντας εξ αποστάσεως τους ανιχνευτικούς σταθμούς Κοσμικών Ακτίνων και τις πειραματικές διατάξεις αστροσωματιδιακής φυσικής του Εργαστηρίου Φυσικής του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ).

IMG-be5715f5247fc555bc1075f4f27599f8-V

 

 

 

 

 

 

Επίσκεψη ομάδων σχολικών δραστηριοτήτων στο ΚΠΕ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ

 

Μια εκδρομή για τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων του ΓΕΛ Σχηματαρίου στις 27-3-2024 με μαθητές της Α και Β Λυκείου.  Το σχολείο μας πραγματοποίησε επίσκεψη στο φιλόξενο ΚΠΕ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥΜαθητές και καθηγητές έμειναν ενθουσιασμένοι από την επίσκεψη, απο την φοβερή ξενάγηση της υπευθύνου του κέντρου και την όμορφη περιήγηση στην λιμνοθάλασσα του Μεσολογγίου.

 Η εκπαιδευτική πρακτική που εφαρμόζεται  μέσα από τέτοιου είδους επισκέψεις προωθεί τη μάθηση που στηρίζεται στην έρευνα (διερευνητική μάθηση) και τη συνοικοδόμηση της γνώσης των μαθητών/τριών μέσω γόνιμης συνεργασίας, επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης με τους συμμαθητές/τριες και τους/τις εκπαιδευτικούς τους (συνεργατική μάθηση). 

Postermesologi2024

 

 

 

29-03-24 Εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου 2024

29-03-24 Εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου 2024

Παγκόσμια Ημέρας Παιδικού Βιβλίου

Θα εορτασθεί σε όλον τον κόσμο την Τρίτη 2 Απριλίου 2024

world book day 2024

 

Δείτε ΕΔΩ το σχετικό έγγραφο 

15-03-24 Εκδήλωση για την Ημέρα της Γυναίκας

15-03-24 Εκδήλωση για την Ημέρα της Γυναίκας 

Ημέρα της Γυναίκας

8 Μαρτίου 2024

"Η ισότητα των Φύλων είναι πρωτίστως Ανθρώπινο Δικαίωμα, που ανθίζει σ’ ένα πλαίσιο Δημοκρατίας και Δικαιοσύνης. Γιατί μόνο τότε μπορούμε να κοιτάξουμε το μέλλον"

(από το κεντρικό μήνυμα της εκδήλωσης για την Ημέρα της Γυναίκας «Μία μέρα που δεν χαρίστηκε»-ο συμβολικός τίτλος της εκδήλωσης , που διοργάνωσε στις 14 Μαρτίου 2024 η Ομάδα Διοίκησης Έργου για την Ισότητα των Φύλων και η Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού και Συντονισμού του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού)

 

ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ – ΕΠΙΛΟΓΗ – ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

 

στρατος εξετασεις

Με αφορμή τη μειωμένη ανταπόκριση των στρατευσίμων κλάσης 2027 (γεννημένων το έτος 2006) στην εκ του νόμου υποχρέωσή τους για κατάθεση Δελτίου Απογραφής (ΔΑ), σας υπενθυμίζουμε ότι η προθεσμία για την εν λόγω υποχρέωση λήγει στις 31 Μαρτίου 2024.

ΕΞΕ – 26595 – 2024 – Φ12α_ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ – ΕΠΙΛΟΓΗ – ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ.pdf

Η κατάθεση του Δελτίου Απογραφής δύναται να πραγματοποιηθεί ηλεκτρονικά, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (www.gov.gr) με χρήση κωδικών taxisnet, επιλέγοντας από τη κατηγορία «Στράτευση», τη διαδρομή «Απογραφή» και εν συνεχεία «Κατάθεση Δελτίου Απογραφής Στρατεύσιμων». Εναλλακτικά, οι στρατεύσιμοι δύνανται να καταθέσουν ΔΑ προσερχόμενοι, για τους διαμένοντες στην Ελλάδα, σε οποιαδήποτε Στρατολογική Υπηρεσία ή Κέντρο Εξυπηρέτηση Πολιτών (ΚΕΠ) και για τους διαμένοντες στο εξωτερικό σε Ελληνική Προξενική Αρχή. Οδηγίες για την Κατάθεση του Δελτίου Απογραφής με τους ανωτέρω τρόπους, έχουν αναρτηθεί στον διαδικτυακό τόπο του Νομικού Σώματος (www.stratologia.gr) στην ανακοίνωση με τίτλο «Κατάθεση Δελτίου Απογραφής στρατεύσιμων κλάσης 2027 (γεννημένοιτο έτος 2006)»

Τελική ανάθεση τριήμερης εκδρομής των τάξεων Α΄ και Β΄ Λυκείου στην Καλαμάτα

F anartisi anathesi kalamata2024

Ανάθεση διήμερης εκδρομής Πάτρα-Μεσολλόγγι 2024

F anartisi anathesi patra mesologgi

Μηνύματα για Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

Μηνύματα για Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

06-03-24 Μήνυμα του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Κυριάκου Πιερρακάκη για την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

Αγαπητές μαθήτριες, αγαπητοί μαθητές, 

Αγαπητές και αγαπητοί εκπαιδευτικοί,
 
Η 6η Μαρτίου καθιερώθηκε ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, με στόχο να δοθεί ένα συμβολικό μήνυμα επαγρύπνησης απέναντι σε ένα πρόβλημα που κατά τα τελευταία χρόνια εντείνεται, επηρεάζοντας την καθημερινότητα ολοένα και περισσότερων μαθητών.
 
Πρέπει να είμαστε ξεκάθαροι: η βία και ο εκφοβισμός δεν έχουν θέση στην κοινωνία, πολλώ δε μάλλον στο σχολικό περιβάλλον. Για τον λόγο αυτό, για όλους στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού αποτελεί προτεραιότητα η δραστική πρόληψη και η συστηματική αντιμετώπιση συμπεριφορών και περιστατικών που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια και την ψυχική και σωματική υγεία κάθε μαθήτριας και κάθε μαθητή.
 
Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολλά και σημαντικά βήματα. Η θέσπιση του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, η πρόσληψη και η διαρκής επιμόρφωση ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία και η ένταξη στο σχολικό πρόγραμμα, μέσω των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, σεμιναρίων για την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών είναι μόνο μερικά από αυτά.
 
Πρώτοι εμείς, όμως, αναγνωρίζουμε ότι μπορούμε και οφείλουμε να κάνουμε ακόμα περισσότερα. Γι’ αυτό και το επόμενο διάστημα θα δείτε να ξετυλίγεται μια συντονισμένη καμπάνια για την εμπέδωση του αλληλοσεβασμού και της συμπερίληψης στα σχολεία. Κυρίως, όμως, εσείς, οι μαθήτριες και οι μαθητές, θα έχετε στα χέρια σας ένα νέο εργαλείο, μέσω του οποίου θα μπορείτε οποιαδήποτε στιγμή να αναφέρετε κάθε περιστατικό που θίγει εσάς ή κάποιον συμμαθητή σας.
 
Ωστόσο, είναι κρίσιμο να συνειδητοποιήσουμε όλοι ότι το πιο σημαντικό μέσο για την αντιμετώπιση του bullying είναι η αλληλεγγύη. Η σχολική βία και ο εκφοβισμός πρέπει να μας βρίσκουν όλους απέναντι, ενωμένους και έτοιμους να υπερασπιστούμε κάθε θύμα τους, χωρίς καμία εξαίρεση και χωρίς καμία προϋπόθεση. Σας καλούμε, λοιπόν, να γίνετε η ασπίδα κάθε συμμαθήτριας και κάθε συμμαθητή σας, με τη διαβεβαίωση ότι θα έχετε και εμάς δίπλα σας.
 

06-03-24 Μήνυμα της Υφυπουργού Παιδείας Ζέττας Μ. Μακρή για την Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού

 
Αγαπητά παιδιά,  
Αγαπητές και αγαπητοί εκπαιδευτικοί, 
 
Το μήνυμα της Πανελλήνιας Ημέρας κατά της σχολικής βίας είναι ένα μήνυμα που οφείλουμε να έχουμε κατά νου, να το μεταδίδουμε, να το υποστηρίζουμε έμπρακτα και, έτσι, να δυναμώνουμε την ουσία του κάθε μέρα και όχι μόνο στις 6 Μαρτίου κάθε χρονιάς.
Λέμε όχι στο σχολικό εκφοβισμό τόσο ως προς την παραδοσιακή έκφρασή του όσο και ως προς την διαδικτυακή διάστασή του!
Και οι φωνές μας ενωμένες μπορούν να κάνουν τη διαφορά.
Με αφορμή την καθιέρωση της 6ης Μαρτίου ως Πανελλήνιας Ημέρας κατά της βίας στο σχολείο, μοιράζομαι μαζί σας την ιδιαίτερη ικανοποίηση που φέρνει σε όλους μας η συνένωση δυνάμεων και η ανάληψη πρωτοβουλιών και δράσης από μαθήτριες, μαθητές και εκπαιδευτικούς απέναντι στο φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας και την εξάπλωσή του στο σχολικό περιβάλλον.
Η βία δεν έχει καμία θέση στα σχολεία! Η βία δεν πρέπει να έχει καμία θέση στην ζωή μας!
Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στοχεύει στην ευαισθητοποίηση, την πρόληψη και την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας με συντονισμένες ενέργειες και διαρκή παρακολούθηση του φαινομένου και των προεκτάσεών του. 
Στηρίζουμε τα παιδιά και θέτουμε στη διάθεσή τους όλα τα απαραίτητα εφόδια για να θωρακιστούν απέναντι στη βία, για να μιλήσουν για περιστατικά εκφοβισμού και να ζητήσουν συμβουλές και βοήθεια. 
Στηρίζουμε το έργο των εκπαιδευτικών μας με παιδαγωγικά εργαλεία, τακτικές επιμορφώσεις και εμπλουτισμένο επιμορφωτικό υλικό, για να σταθούν δίπλα στα παιδιά και να τα οδηγήσουν στην πορεία τους μακριά από τη μάστιγα της σχολικής βίας. 
 
Αγαπητές μαθήτριες και αγαπητοί μαθητές,
Μπορείτε να στείλετε το μήνυμά σας κατά της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού και να είστε σίγουρες και σίγουροι ότι η δύναμη του μηνύματός σας είναι τεράστια! Και θα νικήσει!
Λέμε όχι στο σχολικό εκφοβισμό! Όλοι μαζί!
 

29-02-24 Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο

29-02-24 Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο

Η εγκύκλιος ΕΔΩ 

rsz bulling

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο. Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και γονείς των σχολείων όλης της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες και να ενεργοποιηθούν δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και εκφοβισμού που εκδηλώνεται μεταξύ και εναντίον των μαθητών/τριών, ώστε να περιοριστούν  οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις. 

cyber-bullying 2024

is never a joke campaign  2024

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ