Στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών (Β΄ και Γ΄ Λυκείου)

  • Εκτύπωση

Στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών (Β΄ και Γ΄ Λυκείου)

Στα πλαίσια υλοποίησης του σχεδίου δράσης για τη διασύνδεση του σχολείου με την τριτοβάθμια εκπαίδευση, στις 10 Απριλίου 2025 πραγματοποιήθηκε προγραμματισμένη επίσκεψη ομάδας μαθητών στην Ιατρική Σχολή Αθηνών. Οι συμμετέχοντες ήταν μαθητές Γ΄ Λυκείου της ομάδας προσανατολισμού Υγείας αλλά και μαθητές της Β΄ Λυκείου που ενδιαφέρονται για το αντίστοιχο επιστημονικό πεδίο.

Κατά την επίσκεψη αυτή οι μαθητές αρχικά περιηγήθηκαν στους αίθριους χώρους της σχολής όπου δεσπόζει το άγαλμα του "πατέρα" της Ιατρικής, Ιπποκράτη. Στη συνέχεια, οδηγήθηκαν στην αίθουσα Ιστολογίας και Εμβρυολογίας, όπου είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν συντηρημένα όργανα και ιστούς ανθρώπου και να συγκρίνουν τα ανατομικά χαρακτηριστικά υγιών και παθολογικών ιστών. Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε η αλλοίωση των ιστών που προκαλούνται από τη χρήση εθιστικών ουσιών και η σύνδεσή τους με σοβαρές ασθένειες.

Στη συνέχεια, επισκεφθήκαμε το Μουσείο Ανατομίας, όπου με την καθοδήγηση του υπεύθυνου καθηγητή οι μαθητές παρατήρησαν τα εντυπωσιακά εκθέματα από το σύνολο των δομών του ανθρώπινου οργανισμού και είχαν την ευκαιρία να συνδυάσουν τις γνώσεις τους από το μάθημα της Βιολογίας με τη βιωματική αυτή δράση.

Ακολούθησε επίσκεψη στο Κέντρο Ιατρικής Προσομοίωσης, όπου μετά από ενημέρωση των μαθητών για της σύγχρονες μεθόδους στη Χειρουργική και τις εφαρμογές της Ρομποτικής, είχαν την ευκαιρία να εξασκηθούν σε προσομοιωτή λαπαροσκοπικής χειρουργικής, εμπειρία που βρήκαν πολύ ενδιαφέρουσα.

Η περιήγησή μας ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στο Ανθρωπολογικό Μουσείο της σχολής, όπου οι μαθητές, μέσα σε ένα σύντομο ταξίδι στο χρόνο, άκουσαν από καταρτισμένους επιστήμονες για την θεωρία της εξέλιξης των ειδών και είχαν την ευκαιρία να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους σχετικά με την εξελικτική ιστορία του ανθρώπου.

Η συγκεκριμένη Δράση είχε ένα πολύ θετικό αποτύπωμα στους συμμετέχοντες μαθητές, οι οποίοι δεν έκρυψαν τον ενθουσιασμό τους για την εμπειρία αυτής τις επίσκεψης. Μάλιστα, αξιολογείται θετικά και το γεγονός πως για τις επόμενες ημέρες υπήρχε ζωηρή συζήτηση μεταξύ των μαθητών σχετικά με τα όσα είδαν και έμαθαν, τόσο μεταξύ τους όσο και με μαθητές που συμμετείχαν σε διαφορετικές δράσεις του σχολείου