Μια μέρα ενός Προγραμματιστή
Μια μέρα ενός Προγραμματιστή
Λίγο πριν πέσει η αυλαία της φετινής απαιτητικής ΄σχολικής χρονιάς οι μαθητές/τριες του τμήματος της Γοικ/πληρ ΓΕΛ Σχηματαρίου γνώρισαν «την ημέρα ενός προγραμματιστή στην εργασία του» και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει στο συγκεκριμένο επάγγελμα. Μετά τις ενδοσχολικές εξετάσεις, και τις πανελλαδικές, ακολουθεί η συμπλήρωση του μηχανογραφικού και, μετά, οι σπουδές σε διαφορετικά μονοπάτια, για όσους επιλέξουν να συνεχίσουν.
Oμέντοράς μας ήταν κατανοητός και προσπαθούσε συνεχώς να προσαρμόσει την πληροφορία στο επίπεδο γνώσεων της ομάδας των τελειόφοιτων του σχολείου μας. Η επικοινωνία ήταν άμεση, διαδραστική, είχε συνεχή διάλογο, χιούμορ, αμεσότητα. Ένδειξη της επιτυχίας είναι αυτό που ακολούθησε μετά την συνεδρία, όταν έκλεισαν τα μικρόφωνα και έσβησε η οθόνη. Πραγματικά ενθουσιασμένη η ομάδα συνέχισε να κουβεντιάζει για τους προβληματισμούς που τέθηκαν καθώς ο μέντορας μας οδήγησε μακριά από τα στενά πλαίσια του τώρα, ανοίγοντας παράθυρο στο αύριο! Το TheTippingPointκαι το 100mentorsσυνεχίζουν να γίνονται γέφυρα ανάμεσα στην σχολική τάξη και τις απαντήσεις σε προβληματισμούς και ανησυχίες έφηβων μαθητών απομακρυσμένων σχολείων.
Ήμασταν εκεί στο ξεκίνημά του ΤΤΡ σαν φορέα. Είμαστε από τα παλαιότερα ωφελούμενα σχολεία, συνεργάτες στην υλοποίηση της “Ένταξης σχολείων της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας στο πρόγραμμα THΕ TIPPING POINT”. Μας είχε δοθεί τότε λογισμικό (πρόσβαση σε ηλεκτρονική πλατφόρμα) προκειμένου να συνδέονται μαθητές του σχολείου με μέντορες (ανθρώπους-πρότυπα) από πανεπιστήμια, εταιρείες και οργανισμούς, οι οποίοι εκπροσωπούν διαφορετικούς τομείς, επιστήμες και επιλογές επαγγελματικής και ακαδημαϊκής πορείας. Τώρα πια με την σύμφωνη γνώμη του ΙΕΠ και την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, μπορούμε μετά από ανίχνευση των αναγκών των μαθητών μας, να κάνουμε ήδη σχέδια για την επόμενη σχολική χρονιά.
Happy eTwinning day 9-5-2024
29-04-24 Υπουργική Απόφαση για αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού
29-04-24 Δημοσιεύτηκε η Υπουργική Απόφαση για τα παιδαγωγικά μέτρα προς αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού
Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνει ότι δημοσιεύτηκε η Υπουργική Απόφαση που τροποποιεί το πλαίσιο των παιδαγωγικών μέτρων, με στόχο, μεταξύ άλλων, την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού. Η συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση έρχεται να θεσμοθετήσει μέρος των μέτρων που ανακοινώθηκαν από τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκο Πιερρακάκη, σε εκδήλωση της 9ης Απριλίου 2024, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Η εθνική στρατηγική για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού έχει ήδη ξεκινήσει να υλοποιείται. Σημειώνεται ότι σε δύο εβδομάδες λειτουργίας η πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr έχει δεχτεί συνολικά 148 αναφορές.
Με την υπό στοιχεία 44879/ΓΔ4/26-04-2024 ΥΑ (ΦΕΚ 2531/Β/29.4.2024) αντικαθίσταται το άρθρο 31 της υπό στοιχεία 79942/ΓΔ4/21-5-2019 Υπουργικής Απόφασης. Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην ως άνω απόφαση, το νέο πλαίσιο περί των παιδαγωγικών μέτρων έχει ως εξής:
- Εισάγεται η αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ή μέχρι (5) μέρες κατά περίπτωση, ενώ μέχρι σήμερα προβλεπόταν αποβολή από τα μαθήματα μιας (1) ή δύο (2) ημερών.
- Εισάγεται το μέτρο της ωριαίας απομάκρυνσης, του αποκλεισμού από δράσεις, εκδηλώσεις και δραστηριότητες που διοργανώνει το σχολείο καθώς και της αλλαγής τμήματος, που δεν προβλέπονταν στο ισχύον πλαίσιο.
- Καθίσταται πιο ευέλικτη η διαδικασία για την εφαρμογή του μέτρου της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος.
- Σε περίπτωση μαγνητοφώνησης, φωτογράφισης ή βιντεοσκόπησης εκπαιδευτικού ή μαθητή επιβάλλεται το μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ή μέχρι πέντε (5) ημέρες, ανάλογα με τη βαρύτητα του περιστατικού. Σε περίπτωση που το περιστατικό αφορά σε ιδιαιτέρως ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, τότε εφαρμόζεται το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος.
Τέλος, ρυθμίζεται η διαδικασία αποκατάστασης της δαπάνης για φθορά/καταστροφή, ολική ή μερική, που προκαλούν μαθητές σε σχολικά κτίρια, χώρους και παραρτήματα αυτών, καθώς και σε υλικοτεχνική υποδομή και εξοπλισμό εντός αυτών, την όποια είτε αναλαμβάνει να καταβάλλει ο γονέας/κηδεμόνας ή ο ίδιος ο μαθητής, εάν είναι ενήλικος, είτε, σε αντίθετη περίπτωση, αυτή βεβαιώνεται και ακολουθείται η διαδικασία είσπραξής της.
Η εθνική στρατηγική για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού θα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή με την έναρξη του νέου σχολικού έτους. Υπενθυμίζεται ότι μεταξύ των μέτρων που έχουν δρομολογηθεί περιλαμβάνονται:
- Δύο προγράμματα επιμόρφωσης για τους Συμβούλους Εκπαίδευσης, τις τετραμελείς ομάδες δράσης σε κάθε διεύθυνση, τους Διευθυντές 14.000 Σχολικών Μονάδων και τους Υπευθύνους Αποδέκτες Αναφορών.
- Εισαγωγή προγράμματος Δράσεων Ενεργού Πολίτη (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Α’ Λυκείου, 4 ώρες τον μήνα).
- Οριζόντια (σε όλα τα μαθήματα) εκπαίδευση των μαθητών σε δεξιότητες ζωής (lifeskills) από το νηπιαγωγείο μέχρι και την Α΄ τάξη Λυκείου.
- Νέος Κανονισμός Λειτουργίας των Σχολείων.
- Επαναφορά της διάκρισης απουσιών σε δικαιολογημένες και μη
ΕΔΩ η Υπουργική Απόφαση.
ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Την Τετάρτη 24-04-2024 πραγματοποιήθηκε στο ΓΕΛ ΣΧΗΜΑΤΑΡΙΟΥ η διαδικτυακή προβολή του προγράμματος "ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ" με θέμα την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα σπατάλης φαγητού.
"ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ"
Την Τετάρτη 24-04-2024 πραγματοποιήθηκε στο ΓΕΛ ΣΧΗΜΑΤΑΡΙΟΥ η διαδικτυακή προβολή του προγράμματος "ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ" με θέμα την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα σπατάλης φαγητού.
Η υπεύθυνη του Προγράμματος κα Δανδουλάκη Μαρία με πολύ παραστατικό και άμεσο τρόπο παρείχε σημαντικές πληροφορίες για το θέμα και με διάδραση έγινε ανταλλαγή απόψεων και προτάθηκαν λύσεις για την εξοικονόμηση φαγητού και προσφοράς του σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα εντάσσεται στα πλαίσια της δράσης του ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΎ- ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟ, η οποία λαμβάνει χώρα στο σχολείο μας με υπεύθυνους καθηγητές την κα Χρόνη Αικατερίνη , κα Αστήθα Ελένη και κα Σίδερη Βασιλική.
Διεξαγωγή υγειονομικών εξετάσεων και πρακτικών δοκιμασιών των υποψηφίων για τα ΤΕΦΑΑ από 17/06 έως 28/06
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: ΕΔΩ
Διαδικτυακή Εκδήλωση - 18ος ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ E twinning - Ομιλία
Διαδικτυακή Εκδήλωση - 18ος ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ E twinning - Ομιλία
Ο Εθνικός Οργανισμός Υποστήριξης (ΕΟΥ) eTwinning σας προσκαλεί να παρακολουθήσετε την διαδικτυακή εκδήλωση που διοργανώνει στο πλαίσιο υλοποίησης της Εαρινής Καμπάνιας eTwinning, με ετήσιο θέμα «Ευημερία στο σχολείο», και θα πραγματοποιηθεί ONLINE την Τρίτη 9 Απριλίου 2024, στις 17.00.
Στην εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί η τελετή βράβευσης των νικητών/τριών του 18ου Εθνικού Διαγωνισμού και κεντρική ομιλία εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος από διακεκριμένη ομιλήτρια και συγκεκριμένα:«Το άγχος και η κατάθλιψη ως παράγοντες ευαλωτότητας στην καθημερινή ζωή των εκπαιδευτικών - πρόσφατα δεδομένα και αντιμετώπιση» - Δρ.Σταυρούλα Μπαργιώτα, Ψυχίατρος, Ψυχοθεραπεύτρια MD, MSc, PhD
Η τελετή θα πραγματοποιηθεί μέσω της πλατφόρμας webex, και θα μεταδίδεται δημοσίως ζωντανά από το κανάλι του EOY eTwinning στο YouTube, Hellenic eTwinning στον εξής σύνδεσμο : 18ος Διαγωνισμός eTwinning - Ομιλία.
Προκήρυξη Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού 2024
Προκήρυξη Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού 2024
Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας
mNet Συμμετοχή στο μαθητικό συνέδριο στην Πάτρα
«Ανάπτυξη Σχολικού Δικτύου από Εκπαιδευτικά Τηλεσκόπια Κοσμικών Ακτίνων και Ανιχνευτές Αστροσωματιδιακής Φυσικής» και για το σχολικό έτος 2023-2024.
Συμμετοχή στο μαθητικό συνέδριο στην Πάτρα τον Μάρτιο 2024 με μια αντιπροσωπεία εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών που υλοποιούν το πρόγραμμα.
Πρόκειται για την ανάπτυξη ενός σχολικού́ δικτυού (μNet) μέσω του οποίου
πραγματοποιείται ένα εκτεταμένο εκπαιδευτικό́ πρόγραμμα, που περιλαμβάνει εκπαιδευτικές
δραστηριότητες για την κατασκευή́, τη ρύθμιση και τη λειτουργία ενός τηλεσκοπίου Κοσμικών Ακτίνων, καθώς και την απομακρυσμένη λειτουργία μοντέρνων και μεγάλων διατάξεων αστροσωματιδιακής φυσικής. Συγκεκριμένα, η πρόταση στοχεύει στην ανάπτυξη και τη μακροχρόνια λειτουργία ενός εκτεταμένου σχολικού δικτύου από τουλάχιστον 20 εκπαιδευτικά τηλεσκόπια Κοσμικών Ακτίνων, καλύπτοντας το γεωγραφικό διαμέρισμα της Πελοποννήσου.
Μέσα από αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, οι μαθητές, υπό την καθοδήγηση των καθηγητών τους, θα συμμετέχουν ενεργά σε ολόκληρη την πειραματική διαδικασία από την κατασκευή, τη βαθμονόμηση και τον έλεγχο των ανιχνευτών μέχρι τη λειτουργία του τηλεσκοπίου και τη συλλογή των δεδομένων, η οποία ακολουθείται από την ανάλυση των πειραματικών δεδομένων και την ερμηνεία των αποτελεσμάτων.
Επιπλέον, το προτεινόμενο δίκτυο θα προσφέρει τη δυνατότητα σε οποιοδήποτε σχολείο (ανεξάρτητα από τη γεωγραφική θέση του) να συμμετέχει στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες χρησιμοποιώντας εξ αποστάσεως τους ανιχνευτικούς σταθμούς Κοσμικών Ακτίνων και τις πειραματικές διατάξεις αστροσωματιδιακής φυσικής του Εργαστηρίου Φυσικής του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ).