«Σχεδιάζοντας επαγγέλματα με αυτογνωσία»
Το Σχολείο μας οργάνωσε και φιλοξένησε εκδηλώσεις Επαγγελματικού Προσανατολισμού για την Α΄ Τάξη, με τη βοήθεια του προγράμματος «Σχεδιάζοντας Επαγγέλματα με Αυτογνωσία» που παρουσίασαν μέλη και συνεργάτες του Κ.Ε.Σ.Ο. από την Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών.
Στις 13 Μαΐου 2024, στην αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων oι μαθητές έδειξαν εξαιρετικό ενδιαφέρον και συμμετοχή στην εκδήλωση Aγωγής Σταδιοδρομίας.
Πήραν συμβουλές για την ανίχνευση πληροφοριών που θα τους εξασφαλίσουν την ορθή διαδρομή για την οριστικοποίηση της επιλογής σπουδών.
Τη εκδήλωση συντόνισε ο κ. Δημητρίου Πέτρος και εντάχθηκε στα πλαίσια Σχεδίου Δράσης της σχολικής μονάδας.
Κ.Υ.ΜΑ. Ολοκλήρωση 3ης υλοποίησης
Με την προώθηση, επίβλεψη και θερμή υποστήριξη-ενθάρρυνση του Συμβούλου Μαθηματικών Βοιωτίας κ.Γεωργίου Καλαντζή υλοποιήθηκε για τρίτη χρονιά σε σχολεία στη Βοιωτία το πρόγραμμα «Κβαντική Υπολογιστική για ΜΑθητές – ΚΥΜΑ».
Στην ομάδα συντονισμού και υλοποίησης της δράσης συμμετείχαν 5 Πανεπιστημιακοί (Τμήμα Φυσικής ΔΠΘ, Τμήμα Μαθηματικών ΑΠΘ και Τμήμα Πληροφορικής ΑΠΘ), 4 Σχολικοί Σύμβουλοι, 3 τρεις υποψήφιοι διδάκτορες και 4 καθηγητές μαθηματικών από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Το σχολικό έτος 2023-2024 υλοποιήθηκε ο 3ος κύκλος της δράσης η οποία έγινε φέτος πανελλαδική αφού σε αυτή συμμετείχαν: 201 μαθητές από 31 Λύκεια και Γυμνάσια από όλη την Ελλάδα, μαζί με 58 καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Δημιουργήθηκε ένα δίκτυο καινοτόμων σχολείων με ενημερωμένους εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Από την Βοιωτία συμμετείχαν στην συντονιστική επιτροπή και επιπλέον δίδαξαν οι εκπαιδευτικοί:
- Ατματζίδου Αικατερίνη, ΠΕ03, του ΓΕΛ Σχηματαρίου και Γραμματέας του παραρτήματος της ΕΜΕ Βοιωτίας και
- Παπαγγελής Νικόλαος, ΠΕ03, του 1ου ΓΕΛ Λιβαδειάς.
Τα τρία σχολεία της Βοιωτίας από τα οποία μαθητές/καθηγητές παρακολούθησαν και ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα είναι τα εξής:
1ο ΓΕΛ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ |
1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΕΠΑΛ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ |
ΓΕΛ ΣΧΗΜΑΤΑΡΙΟΥ |
Το Δημοκρίτειο πανεπιστήμιο εξέδωσε πιστοποιητικό παρακολούθησης για τους μαθητές και εκπαιδευτικούς που ολοκλήρωσαν επιτυχώς το πρόγραμμα.
Πρόκειται για μια εμβληματική δράση συνέργειας μεταξύ τριτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η οποία έχει την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, καθώς και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τα σχολικά έτη 2023-2024 και 2024-2025.
Η δράση αυτή έχει σκοπό να φέρει σε επαφή τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Λυκείων) με την κβαντική υπολογιστική, δηλαδή με τον κβαντικό κόσμο και την αξιοποίησή του στην επεξεργασία της πληροφορίας. Επιχειρεί η δράση αυτή να δείξει το δρόμο για τον αλφαβητισμό των σημερινών μαθητών και αυριανών πολιτών (επιστημόνων, εργαζομένων κ.α.) σε έννοιες που το πρόγραμμα σπουδών των σχολείων, αυτή τη στιγμή δεν αγγίζει, όπως η κβαντική πληροφορία και η επεξεργασία της.
Στον ιδιαίτερο σχεδιασμό της διδακτικής προσέγγισης επιλέχθηκε αρχικά οι μαθητές να γνωρίσουν το απαραίτητο μαθηματικό υπόβαθρο που απαιτείται για τη βαθύτερη και ουσιαστικότερη κατανόηση των νέων εννοιών της κβαντικής πριν αυτές παρουσιαστούν στους μαθητές. Έτσι επιχειρήθηκε να χτιστεί γέφυρα ανάμεσα στη θεωρητική σχολική γνώση και τη νέα επιστημονική γνώση για την κβαντική.
Η κβαντική πληροφορία και συνακόλουθα η κβαντική υπολογιστική συνιστούν προσεγγίσεις και τεχνολογίες αιχμής, ικανές να αλλάξουν δραματικά το τοπίο, μεταξύ άλλων, της ασφάλειας δεδομένων, της επεξεργασίας δεδομένων μεγάλου όγκου και της τεχνητής νοημοσύνης.
Αναμένουμε τα αποτελέσματα του προγράμματος από την ανατροφοδότηση μέσω ανώνυμου ερωτηματολογίου που θα καταθέσουν οι μαθητές, οπότε και θα επανέλθουμε με νεότερη ανακοίνωση.
Ήδη σχεδιάζεται η 4η υλοποίηση για το σχ. έτος 2024-25. Για όσους συναδέλφους ενδιαφέρονται μπορούν να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους στην παρακάτω φόρμα ώστε η συντονιστική επιτροπή να σας ενημερώσει σχετικά για τον προγραμματισμό της επόμενης σχολικής χρονιάς.
Φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος: https://forms.gle/z7graAAGApdAeka7A
Το Κ.Υ.ΜΑ. στο ΓΕΛ Σχηματαρίου εντάχθηκε σε σχέδιο δράσης της σχολικής μονάδας και υλοποιήθηκε ως πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων το σχ. έτος 2023-24, με την συμμετοχή μαθηματικών Ατματζίδου Αικατερίνη και Κουσίδη Σωκράτη και των φυσικών Καραλούλη Χρύσα και Χουλαλάκη Γεώργιο.
Μια μέρα ενός Προγραμματιστή
Μια μέρα ενός Προγραμματιστή
Λίγο πριν πέσει η αυλαία της φετινής απαιτητικής ΄σχολικής χρονιάς οι μαθητές/τριες του τμήματος της Γοικ/πληρ ΓΕΛ Σχηματαρίου γνώρισαν «την ημέρα ενός προγραμματιστή στην εργασία του» και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει στο συγκεκριμένο επάγγελμα. Μετά τις ενδοσχολικές εξετάσεις, και τις πανελλαδικές, ακολουθεί η συμπλήρωση του μηχανογραφικού και, μετά, οι σπουδές σε διαφορετικά μονοπάτια, για όσους επιλέξουν να συνεχίσουν.
Oμέντοράς μας ήταν κατανοητός και προσπαθούσε συνεχώς να προσαρμόσει την πληροφορία στο επίπεδο γνώσεων της ομάδας των τελειόφοιτων του σχολείου μας. Η επικοινωνία ήταν άμεση, διαδραστική, είχε συνεχή διάλογο, χιούμορ, αμεσότητα. Ένδειξη της επιτυχίας είναι αυτό που ακολούθησε μετά την συνεδρία, όταν έκλεισαν τα μικρόφωνα και έσβησε η οθόνη. Πραγματικά ενθουσιασμένη η ομάδα συνέχισε να κουβεντιάζει για τους προβληματισμούς που τέθηκαν καθώς ο μέντορας μας οδήγησε μακριά από τα στενά πλαίσια του τώρα, ανοίγοντας παράθυρο στο αύριο! Το TheTippingPointκαι το 100mentorsσυνεχίζουν να γίνονται γέφυρα ανάμεσα στην σχολική τάξη και τις απαντήσεις σε προβληματισμούς και ανησυχίες έφηβων μαθητών απομακρυσμένων σχολείων.
Ήμασταν εκεί στο ξεκίνημά του ΤΤΡ σαν φορέα. Είμαστε από τα παλαιότερα ωφελούμενα σχολεία, συνεργάτες στην υλοποίηση της “Ένταξης σχολείων της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας στο πρόγραμμα THΕ TIPPING POINT”. Μας είχε δοθεί τότε λογισμικό (πρόσβαση σε ηλεκτρονική πλατφόρμα) προκειμένου να συνδέονται μαθητές του σχολείου με μέντορες (ανθρώπους-πρότυπα) από πανεπιστήμια, εταιρείες και οργανισμούς, οι οποίοι εκπροσωπούν διαφορετικούς τομείς, επιστήμες και επιλογές επαγγελματικής και ακαδημαϊκής πορείας. Τώρα πια με την σύμφωνη γνώμη του ΙΕΠ και την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, μπορούμε μετά από ανίχνευση των αναγκών των μαθητών μας, να κάνουμε ήδη σχέδια για την επόμενη σχολική χρονιά.
Happy eTwinning day 9-5-2024
29-04-24 Υπουργική Απόφαση για αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού
29-04-24 Δημοσιεύτηκε η Υπουργική Απόφαση για τα παιδαγωγικά μέτρα προς αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού
Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνει ότι δημοσιεύτηκε η Υπουργική Απόφαση που τροποποιεί το πλαίσιο των παιδαγωγικών μέτρων, με στόχο, μεταξύ άλλων, την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού. Η συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση έρχεται να θεσμοθετήσει μέρος των μέτρων που ανακοινώθηκαν από τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκο Πιερρακάκη, σε εκδήλωση της 9ης Απριλίου 2024, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Η εθνική στρατηγική για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού έχει ήδη ξεκινήσει να υλοποιείται. Σημειώνεται ότι σε δύο εβδομάδες λειτουργίας η πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr έχει δεχτεί συνολικά 148 αναφορές.
Με την υπό στοιχεία 44879/ΓΔ4/26-04-2024 ΥΑ (ΦΕΚ 2531/Β/29.4.2024) αντικαθίσταται το άρθρο 31 της υπό στοιχεία 79942/ΓΔ4/21-5-2019 Υπουργικής Απόφασης. Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην ως άνω απόφαση, το νέο πλαίσιο περί των παιδαγωγικών μέτρων έχει ως εξής:
- Εισάγεται η αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ή μέχρι (5) μέρες κατά περίπτωση, ενώ μέχρι σήμερα προβλεπόταν αποβολή από τα μαθήματα μιας (1) ή δύο (2) ημερών.
- Εισάγεται το μέτρο της ωριαίας απομάκρυνσης, του αποκλεισμού από δράσεις, εκδηλώσεις και δραστηριότητες που διοργανώνει το σχολείο καθώς και της αλλαγής τμήματος, που δεν προβλέπονταν στο ισχύον πλαίσιο.
- Καθίσταται πιο ευέλικτη η διαδικασία για την εφαρμογή του μέτρου της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος.
- Σε περίπτωση μαγνητοφώνησης, φωτογράφισης ή βιντεοσκόπησης εκπαιδευτικού ή μαθητή επιβάλλεται το μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ή μέχρι πέντε (5) ημέρες, ανάλογα με τη βαρύτητα του περιστατικού. Σε περίπτωση που το περιστατικό αφορά σε ιδιαιτέρως ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, τότε εφαρμόζεται το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος.
Τέλος, ρυθμίζεται η διαδικασία αποκατάστασης της δαπάνης για φθορά/καταστροφή, ολική ή μερική, που προκαλούν μαθητές σε σχολικά κτίρια, χώρους και παραρτήματα αυτών, καθώς και σε υλικοτεχνική υποδομή και εξοπλισμό εντός αυτών, την όποια είτε αναλαμβάνει να καταβάλλει ο γονέας/κηδεμόνας ή ο ίδιος ο μαθητής, εάν είναι ενήλικος, είτε, σε αντίθετη περίπτωση, αυτή βεβαιώνεται και ακολουθείται η διαδικασία είσπραξής της.
Η εθνική στρατηγική για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού θα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή με την έναρξη του νέου σχολικού έτους. Υπενθυμίζεται ότι μεταξύ των μέτρων που έχουν δρομολογηθεί περιλαμβάνονται:
- Δύο προγράμματα επιμόρφωσης για τους Συμβούλους Εκπαίδευσης, τις τετραμελείς ομάδες δράσης σε κάθε διεύθυνση, τους Διευθυντές 14.000 Σχολικών Μονάδων και τους Υπευθύνους Αποδέκτες Αναφορών.
- Εισαγωγή προγράμματος Δράσεων Ενεργού Πολίτη (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Α’ Λυκείου, 4 ώρες τον μήνα).
- Οριζόντια (σε όλα τα μαθήματα) εκπαίδευση των μαθητών σε δεξιότητες ζωής (lifeskills) από το νηπιαγωγείο μέχρι και την Α΄ τάξη Λυκείου.
- Νέος Κανονισμός Λειτουργίας των Σχολείων.
- Επαναφορά της διάκρισης απουσιών σε δικαιολογημένες και μη
ΕΔΩ η Υπουργική Απόφαση.
ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Την Τετάρτη 24-04-2024 πραγματοποιήθηκε στο ΓΕΛ ΣΧΗΜΑΤΑΡΙΟΥ η διαδικτυακή προβολή του προγράμματος "ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ" με θέμα την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα σπατάλης φαγητού.
"ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ"
Την Τετάρτη 24-04-2024 πραγματοποιήθηκε στο ΓΕΛ ΣΧΗΜΑΤΑΡΙΟΥ η διαδικτυακή προβολή του προγράμματος "ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ" με θέμα την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα σπατάλης φαγητού.
Η υπεύθυνη του Προγράμματος κα Δανδουλάκη Μαρία με πολύ παραστατικό και άμεσο τρόπο παρείχε σημαντικές πληροφορίες για το θέμα και με διάδραση έγινε ανταλλαγή απόψεων και προτάθηκαν λύσεις για την εξοικονόμηση φαγητού και προσφοράς του σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα εντάσσεται στα πλαίσια της δράσης του ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΎ- ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟ, η οποία λαμβάνει χώρα στο σχολείο μας με υπεύθυνους καθηγητές την κα Χρόνη Αικατερίνη , κα Αστήθα Ελένη και κα Σίδερη Βασιλική.
Διεξαγωγή υγειονομικών εξετάσεων και πρακτικών δοκιμασιών των υποψηφίων για τα ΤΕΦΑΑ από 17/06 έως 28/06
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: ΕΔΩ
Διαδικτυακή Εκδήλωση - 18ος ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ E twinning - Ομιλία
Διαδικτυακή Εκδήλωση - 18ος ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ E twinning - Ομιλία
Ο Εθνικός Οργανισμός Υποστήριξης (ΕΟΥ) eTwinning σας προσκαλεί να παρακολουθήσετε την διαδικτυακή εκδήλωση που διοργανώνει στο πλαίσιο υλοποίησης της Εαρινής Καμπάνιας eTwinning, με ετήσιο θέμα «Ευημερία στο σχολείο», και θα πραγματοποιηθεί ONLINE την Τρίτη 9 Απριλίου 2024, στις 17.00.
Στην εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί η τελετή βράβευσης των νικητών/τριών του 18ου Εθνικού Διαγωνισμού και κεντρική ομιλία εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος από διακεκριμένη ομιλήτρια και συγκεκριμένα:«Το άγχος και η κατάθλιψη ως παράγοντες ευαλωτότητας στην καθημερινή ζωή των εκπαιδευτικών - πρόσφατα δεδομένα και αντιμετώπιση» - Δρ.Σταυρούλα Μπαργιώτα, Ψυχίατρος, Ψυχοθεραπεύτρια MD, MSc, PhD
Η τελετή θα πραγματοποιηθεί μέσω της πλατφόρμας webex, και θα μεταδίδεται δημοσίως ζωντανά από το κανάλι του EOY eTwinning στο YouTube, Hellenic eTwinning στον εξής σύνδεσμο : 18ος Διαγωνισμός eTwinning - Ομιλία.
Προκήρυξη Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού 2024
Προκήρυξη Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού 2024